tisdag, januari 24, 2012

Kee Marcello på stadsbibblan

Igår var det dags igen, den här gången på bibblan, jo minsann, när Kalle Anka går på bibblan blir han utkastad om han nyser, men när Kee spelar elgitarr så diggar personalen.


Här samtalar han med Benny Karlsson, krönikör som också varit med och skrivit manuset till julkalendern 1984.
De pratade i en timme ungefär, jag började filma när Kee just skulle berätta om sin första spelning, och en förstärkare som hette " hit kit ".



Så spelade han 2 låtar som avslutning, den här gången var mitt batteri fullt laddat.





Sen tog vi en ny gruppbild, det är nästan ett år sen den förra.
Och Claes fick ett plektrum som Kee ( eller Kjell som de flesta Umebor kallar honom ) tog upp ur byxfickan och signerade.


Signerad LP skiva, jag såg att flera andra hade med den i lördags, så jag hämtade min som var hemma hos min mor, jag har ju mina saker utspridda både här och där och i hennes sommarstuga.
Ny affisch, och så biljetterna, vi hade nummer 1 och 2, Claes köpte dem för flera veckor sen.
Vi köpte hans nya skiva också, när jag skulle öppna plasten så stod jag och petade med nageln i plastens kant, men Kee som samtidigt skulle öppna plasten på en skiva som en av bibbla-damerna skulle köpa, sa till mig : Nä du gör fel, så här ska man göra, och så fick han in nageln på ett annat ställe på skivan, bara det att han fick av plasten så snabbt att han tappade fodralet och skivan flög ut ! Haha, jag kunde ju inte bli att säga att min metod nog var bättre ändå, han sa inte så mycket, men plockade undan den skivan och tog fram en ny till kvinnan.
I Mars ska han ha en riktig konsert i stan , få se hur snabb Claes är den gången på att köpa biljetter.

Så finns det med på bilden en autograf av Benny också, jag antar att folk söderut inte vet vem han är, men som sagt, här är han en känd krönikör i tidningen Bil och Bo varannan onsdag, jag har en bok med samlade krönikor, hade jag vetat att han skulle vara där så hade jag såklart tagit med den och fått signerad.


Ikväll har jag simmat 750 meter.

Inga kommentarer: