lördag, december 03, 2011

Tommy Nilsson


Jag var på konsert i torsdagskväll, i Tavelsjö kyrka.
Tommy har en kraftfull röst, det är en ren fröjd att lyssna på honom.
Han sjöng mest julsånger men även en del av sina populäraste låtar.
Kören var otroligt bra, det hade varit värt att köpa biljett bara för deras skull.
Han uppträdde tillsammans med Roosarna, det var andra gången jag hörde dem på 2 månader :)
Jingle bells med elgitarr till var en häftig upplevelse.
Men det läckte in i kyrkan ! Tommy sa att det droppade på golvet där framme, och undrade om det berodde på att han sjunger skvalmusik, fniss, han var rätt kul.



Jag hade en hel del skivor att få signerade, och så köpte jag hans nya julskiva.
Förra gången vi träffades så var min penna slut, och han hade ingen, så han fick mer eller mindre rista in autografen i papperet, nu fick jag en snygg till slut :)

2 kommentarer:

maxell sa...

Wow. Du har en Easy Action. Coolt!

Å Tommy har exakt likadan autograf som för evinnerliga tider sedan. Japps, jag har den och en dedikation till mig. ;)

Anonym sa...

Jag gillar också Tommy grymt mycket. Har nästan alla hans skivor, autografer med mera med mera...