onsdag, december 28, 2011

Lucka 22 23 24



Jag fick en fråga från en läsare idag :
" Kan du inte skriva ett inlägg om vad som fanns i de sista luckorna i din julkalender från body shop...
Vad kostade den och tycker du den var värd priset eller det känns mer som att du fått mer plotter/smågrejer hemma?? "

Och jodå, meningen var att visa även de sista luckorna, jag kom av mig för att det var så mycket att göra före jul, och sen har jag mest städat och inte suttit så mycket vid datorn.
I lucka 22 var det en 60 ml Lotus och frangipaniblomma kroppslotion, fråga inte mig vad en frangipani är, aldrig hört talas om det förr.
Den luktar gott, exotiskt.

I lucka 23 var det en 60 ml spray, Deep sleep, man ska spraya på kudden eller lakanen eller på kroppen för att sova gott, jag har inte testat den än, jag somnar ändå alltid inom nån minut efter att jag har släckt lampan.

I lucka 24 var det en 200 ml body balm med monoi och cocos, den doftar helt ljuvligt.

Så då är frågan, var det värt det ?
Både ja och nej, det fanns olika prisklasser, 800 kr, 1000 kr och 1200 kr, skillnaden var att ju dyrare kalender, ju mer värt var innehållet, i den billigaste varianten var det visst mindre förpackningar.
Jag köpte den dyraste.
Om de har det nästa år så tänker jag köpa en igen, men då tar jag den billigaste sorten, för det var ju möjligheten att få prova nya produkter som var kul och så överraskningsmomentet.

En del saker tycker jag jättemycket om, som lucka 24, och läppglansen med cocos, dushcremen med ingefära mfl, men en del gillar jag inte alls, fotscruben var inget märkvärdig, fotcremen har jag inte ens testat osv, och vad ska man ha en sömnspray till ? ;)

2 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

1200 kr för en kalender??? Det blir 50 kr per lucka ;) men överraskningsmomentet är ett plus. Om man som jag är överkänslig mot vissa dofter så är det nog ingen bra idé att köpa en kalender, tror jag. Eller var dofterna milda i alla produkter? Ja du, sömndoft??? Jag skulle nog inte våga använda den pga av min överkänslighet, fast det låter onekligen rätt kul trots allt med en sömnspray... du får testa den!!
kram på dig!

Samara sa...

Jo det blir 50 per lucka ( antar jag, jag räknar inte, litar bara på dig, haha ) men sakerna är värda mer, Body shop är ju en asigt dyr affär, en sån där 60 ml duschcreme kostar 55 kr , och en 200 ml body butter kostar 195 kr.