lördag, november 26, 2011

Mitt andra möte med Martina



I torsdags fick jag alltså träffa Martina Haag igen, lite lustigt, i flera år har jag hoppats att få träffa henne, och nu har hon varit i stan 2 gånger på 3,5 månader.
HÄR finns inlägget om förra gången jag träffade henne, när jag hade feber och egentligen skulle ha legat i sängen.

Den här gången fick jag lyssna på henne i en timme när hon berättade om alla sina böcker, var titeln kommer ifrån, varför hon valde just de omslagen osv, och en del om sin familj, hur det gick till när hon träffade Erik osv.
Hon är så härligt spontan, säger rakt ut vad hon tänker, så det blir rena föreställningen fast hon bara pratar om sitt liv.
Hon har förfäder från Lövånger, sa hon, ja det har jag med, vi kanske är släkt på lång håll, men tänka sig att ingen av oss kom ju ihåg namnet på en enda förfader som hade bott där när vi pratade om det, det är ju typiskt.

Inga kommentarer: