onsdag, oktober 12, 2011

Johnny Logan och Roosarna


Det var en helt underbar konsert, Johnny Logan är inte bara en sångare som vunnit Eurovision 2 ggr som artist och en gång som låtskrivare, han är kul också.
Han varnade för sina dåliga skämt,och för att han inte alltid tänker efter innan han säger nåt, utan att han bara säger det som faller honom in.
Och visst, en del skämt var väldigt långsökta, men sättet han sa dem på gjorde att det blev kul ändå.
När han sjöng så gick han runt i kyrkan på vissa låtar så att även de som satt långt bak skulle få se honom på nära håll, plötsligt drog han upp en dam och dansade med henne !
När han showade och dansade så låtsades han ibland att han fick ont i ryggen, han härmade Elvis och Leonard Cohen, men dessutom pratade han med värme och kärlek om sin fru, de har tillsammans 3 söner, 19,24 och 32 år.
Naturligtvis sjöng han What´s another year, och Hold me now, den gjorde han i 2 versioner.
Men man fick tyvärr inte filma, det sa de ifrån innan , men showen ska släppas på dvd berättade han för mig, det ser jag fram emot.
I ca 2,5 timmar pågick konserten.


Han tog sig tid för alla som ville ha autografer, prata med honom och ta bilder.


Kjell Roos, jag visste inte att det var ett så bra band, men de är verkligen duktiga på att spela.


Ännu en i samlingen.


Johnnys bror Mick, en trevlig och pratsam man, han klagade på hur dyrt det är att flyga med gitarrer, en gång skulle han flyga , biljetten kostade 38 euro,
men att ta med en gitarr kostade 50 euro !!! men då köpte han en biljett istället, till Mr A. Guitar, och då fick gitarren sitta på eget säte, sen när alla fick gratis macka och läsk så fick inte gitarren nåt, men han sa att har gitarren en biljett ska den ha fika också !
Så då fick han det, haha, han har biljetten inramad nu.


Johnny blev imponerad att jag hade de gamla vinylsinglarna, ja det var en del för honom att skriva på, Claes fick biljetten signerad också, men ikväll upptäckte jag att jag har en cdsingel också som jag inte kom ihåg i går att jag hade, ja min musiksamling börjar visst bli för stor.
Sen spelade jag in en liten film där han säger några ord till mig, men det får ni inte se ;)
De som bor i Västerbotten kan kolla min artikel om honom i VF imorgon torsdag.
Klockan var strax efter tolvslaget när vi kom hem igår, det var ju ca 12-13 mil att åka, men det var klart värt det, han hoppades själv på att återkomma nästa år, det hoppas jag med att han gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ϻaу I simply ϳust sаy what
a comfогt to disсoѵer a perѕon that aсtually understands what thеy're discussing on the internet. You actually know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people must read this and understand this side of the story. I was surprised you aren't mοre pοpular given that уοu dеfinіtely
have the gift.

Feel fгеe to νisit my webpagе ::
Nick Yates