tisdag, oktober 04, 2011

Hemma igen

Skellefteå är en stad full av överraskningar, det var rena äventyret i 2 dar.



Samara på väg norrut, jag var bara tvungen att stanna och beundra utsikten lite.



Mitt rum, hotell Victoria är ett familjeägt litet hotell på 6:e våningen mitt i stan,eller staan, som Skellefteå brukar kallas ;)
Jag såg faktiskt bilar från en körskola med texten " Staans bilskola "
Hotellet har trevlig personal och utsikt över busstationen, toppen för mig som älskar bussar.
Samara fick stå i ett låst garage, det var skönt att ha henne skyddad och parkerad hela tiden.


Ett otroligt djupt badkar.

Jag skulle träffa den första killen att intervjua kl 14, men som jag skrev i går, han kom inte, jag ringde och ringde, tillslut fick jag tag på honom, han hade glömt, bad om ursäkt och kunde inte komma då, men senare på kvällen.
Så jag tog en promenad, kollade in på Röda korset.
Där kom det fram en man bakom en bokhylla ! Jag blev väldigt förvånad, han förklarade att han höll på att montera i hop den.
Jag köpte några vinylsinglar och små söta virkade dukar som jag tänkte ha när jag scrappar gamla foton.


Busstationen på nära håll.


En fontän nere i älven.

Nästa två personer dök upp som bestämt, sen åt jag Buremål på Max, antar att det är uppkallat efter byn Bureå.
Det var massor av lök på burgaren :)
Och sen väntade jag återigen på killen som inte kom, ja jag väntade och ringde, väntade och ringde, men han svarade inte ens i telefonen.
Jag blir så besviken, om han hade ändrat sig hade han ju bara kunnat säga det rent ut, deltagandet är helt frivilligt, men alla som deltar får bra betalt för det, och det visste han om.

Så jag började gå tillbaks till hotellet, och höll på att bli vittne till en olycka, en bil som gasade som en galning och höll på köra på bilen framför sig, och sen tvärnitade och kastade sig ut i den vänstra filen för att den inte hann bromsa nog mycket, man blir ju rädd över hur en del kör.
På hotellet badade jag och blev så trött att jag somnade snabbt när jag la mig, men sov lite oroligt, drömde nåt om att jag skulle gömma ett ägg på hotellet, haha.
Imorgon ska jag berätta om det som hände idag, nu ska jag sova, borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer: