söndag, september 11, 2011

Working girl

Tänka sig vilken skillnad, när jag var tidningsbud så var det bara att stiga upp 2.20 på natten, oavsett hur trött jag var, bara att ge sig ut oavsett om det ösregnade eller var - 30, jag skulle vara utomhus, jag hade inget val.
Och nu, ett år senare, jag sover så länge jag vill på morgonen, oftast stiger jag upp kl 7, men när jag pojken har sovmorgon så unnar jag mig att sova till kl 8.
Jag kan ha vilka kläder jag vill, snygga kläder, och smycken, förut klädde jag mig bara i jeans och t-shirt när jag jobbade.
Nu har jag firma-mobil, och firma-Ipad, jag ringer och bokar tider med folk och slipper ha gympadojor på jobbet, min fot gör inte lika ont längre när jag slipper springa i trappor 6 dar i veckan, än om jag aldrig kommer att kunna ha pumps.
Jag glider omkring i min bil och besöker byar och stadsdelar där jag aldrig varit förr.


På sistone har jag gått och nynnat på den låten en hel del, Working girl , med Dolly Parton, hon är så bra, jag lyssnade massor på henne när jag var barn.
Och nu är jag verkligen en arbetande tjej, alla som sa till mig när jag slutade mitt förra jobb, att man måste söka jobb 8 timmar varje dag, de hade fel ;)
Jag satt hemma och skrev,städade och samlade kraft, simmade ofta och sov massor.
Sen sökte jag några jobb som dök upp på arbetsfömedlingens hemsida.
Nu har jag ett underbart jobb som stärker min självkänsla och låter mig leva ett normalt liv.

3 kommentarer:

CreaMaria sa...

Jag blir så GLAD när jag läser detta! :)

Ellinor sa...

*håller med CreaMaria*

maxell sa...

Jag med! Glad för din skull vännen!