torsdag, augusti 18, 2011

Zlide on fixar dragkedjan

Jag köpte nåt praktiskt på Nolia, Zlide on heter det, en sak för att laga dragkedjor, när lilla pinnen man håller i gått av, eller rent av lossnat, så behöver man inte byta dragkedja.


Min väska från Rhodos som gick sönder efter bara några månader, jag har inte använt den för att det inte gick att stänga den, men samtidigt ville jag inte kasta den, för den är fin, och den är ju en souvenir .
Och nu är den som ny igen.

Min handväska, där var båda två av redan när jag köpte väskan, därför fick jag den väldigt billigt, men visst är det jobbigt när man får peta och dra i nästan ingenting. Nu ser den snygg och respektabel ut,och jag kan lätt stänga.

Det funkar så att man knipsar av den trasiga grejen, löpare kallas den för i broschyren jag fick.
Sen sätter man dit den här nya, och stänger igen den, och den kan inte gå upp av sig själv, man måste ha ett tvåhandsgrepp för det.
Och skulle väskan lägga av, så tar man loss sin Zlide on och sparar till en annan väska :)
De har hemsida också, HÄR finns den, det kostar från 72 och uppåt, men på Nolia tog de bara 40 kr st om man köpte 3 st.


Och så köpte jag en onödig sak ;) Ett litet hänge i form av en cupcake, hos Pagoni.
Om man jämför med fågeln som är en nyckelring från London så ser ni hur litet hänget är .

Inga kommentarer: