fredag, augusti 26, 2011

Om man skulle flytta

Jag har inga planer på att flytta ,men en av mina vänner ska flytta med sin familj till USA i 2 år, så nu håller de på att tömma huset, de rensar och slänger, en del ska magasineras, men en hel del ska de sälja, så imorgon ska jag hem till dem och se om jag hittar nåt spännande att köpa.
Ja det är det som är felet, jag har svårt att motstå en loppis.
Men jag har blivit väldigt duktig på att inte köpa en massa onödiga saker, ofta när jag hittar söta prydnadsgrejer, tavlor mm, så tänker jag att jag vill ha, och skulle kunna köpa, men det är bättre att lägga undan pengarna till en ny bil.
Fast en del saker följer med hem ändå, lite "nya " saker är ju kul att köpa sig ändå.
Jag fortsätter rensa och städa, det finns massor att gå igenom, idag städade jag lådan i tidningshyllan, där fanns det komihåg lappar sen flera år tillbaks, miniräknare som lagt av, bruksanvisningar på saker som jag inte ens tror vi haft nån gång , osv.
Det är så skönt att få ordning :)

Nu ska jag fara och hämta ett halv lamm på Ica Maxi, så vi har nog fullt upp i natt med att packa och frysa in kött.

Inga kommentarer: