måndag, augusti 08, 2011

Första dan på Nolia

Ja det är ju egentligen Nolias andra dag, men jag var inte där igår, så för mig var det första dan.
Först var jag på ett möte i kyrkan, sen for jag och Claes till mässan, men vi fick vänta 20 min på att komma in , suck.
Men nu har jag ett Nolia-armband på mig, så jag slipper kön resten av veckan, bara att glida förbi :)



Bland det första jag såg var min älskling, limousinen som jag skrivit om några ggr förut, och nu fick jag provsitta i den.
Jag måste ju skärpa mig nu och få fart på författarkarriären så jag blir inbjuden till Gokväll och hämtad i den bilen,och grannarna står och stirrar.
Man ska aldrig ge upp sina drömmar, och det är en stor dröm jag har att åka i den bilen :)



Det är en så stor mässa att man hinner knappt se allt på en dag, och det är olika kändisar olika dar också, idag var Lulu Carter där.
Igår var hon förkyld , men idag var hon där med en ordentlig halsduk.



Sen träffade vi Malin Berghagen, men hann inte lussna på hennes föredrag, för det kolliderade med Swingfly.
Före Malin var det nåt Rädda barnen föredrag, bara 3 personer hade lyssnat på det.




Swingfly hade problem med ljudet, han fick be teknikerna höja upp ljudet på mikrofonen, men inget hände, så han visade med handen att de skulle trycka reglaget uppåt och då hände det saker .
Det var många som ville lyssna på honom ,och på slutet gick han ut i publiken, här står han till höger om Claes.



Jag blev otroligt blek på bilden, min arm smälter ihop med kroppen, blusen ser nästan vit ut, så det kan bli.

Så nu har jag tre autografer till i samlingen, här borde det ha varit bild på dem, men jag har helt kommit ifrån mina rutiner i sommar när jag varit på resande fot så mycket och haft internetstrul, så jag glömde fota dem.


Jag åt en langos.


Claes åt tunnbrödrulle med kebabkött.
När vi åt så var det 2 killar som uppträdde på scenen, men ljudet försvann plötsligt, det hördes inget alls där vi satt, men de stod där och spelade och rörde på läpparna, det var som att de spelade luftgitarr på riktiga gitarrer.
Det tog några minuter innan ljudet kom tillbaks, att det alltid ska strula, var ju samma för Ringo Starr på Liseberg.


Jag köpte mig en hatt, dessutom några tidningar, 6 inredningstidningar, en modetidning och en mat-tidning för 70 kr, man undrar ju hur tidningar som annars kostar 30-50 kr plötsligt kan bli så billiga.
Nu har jag massor av inspirerande läsning.

Inga kommentarer: