torsdag, augusti 25, 2011

Fler frågor

Jomen visst, jag hittade en till lista med frågor hos Fru Hatt :)

Humör just nu ?
sådär, rätt så pigg, men inte så effektiv som jag skulle vilja vara.


Favoritgodis ?
jag är inte så förtjust i godis, köper det aldrig, men om jag får en ask Terva blir jag glad, det är gott.


Vad sa jag senast ?
Ha det bra , till pojken när han for till skolan, sen dess har jag suttit här tyst och planerat dagen mm.

Om jag var tvungen att leva i en annan tidsepok , vilken skulle jag välja då ?
50 talet, då var kläderna och bilarna snygga.

Fisk eller badkruka ?
Fisk, fast inte i kalla havet, jag vill simma i en bassäng.

Saft eller alkohol ?
Jag dricker inte alkohol, så jag väljer såklart saft, gärna min mammas rabarbersaft.

Om jag var fast på en öde ö skulle jag ta med mig tre saker:
Bibeln, kameran, och en laptop så jag kunde maila efter hjälp.

Sparare eller slösare ?
jag är en riktig snålkorv, som sparar pengar till att köpa ny bil, renovera huset, och nästa års semester.

Bästa film ?
Men in black, en gång såg jag den 3 ggr på en helg ;)

Tror på liv på andra planeter ?
Ja, men att de ser ut som vi, inte gröna män med 3 tår.

Tror på mirakel ?
Ja visst, min gosse är ett mirakel :)

Är det möjligt att vara trogen för alltid ?
Javisst, det är nåt som man bestämmer sig för. Älskar man varann så vill man inte vara med nån annan.

Om jag ser mig tolerant mot andra ?
Det beror på, säger folk nåt elakt så säger jag inte nåt elakt tillbaks,
men när det gäller barn som skriker inne på Ica är jag inte det minsta tolerant, får lust att kasta en tomat på föräldrarna som inte tystar ner sitt barn.

Är kärleken ett misstag ?

Nej, kärleken är det största som finns.

Hur många barn vill du ha ?
Jag har bara en,men han är söt som två ;) skulle gärna vilja ha ett till, men har gett upp hoppet.

Rädd för insekter?
Bara såna som sticks och biter, spindlar till exempel gillar jag och tar gärna upp i handen.


Största svaghet ?
Jag kan börja gråta för ingenting, om jag läser en gullig barnbok, eller ser en söt katt så flödar tårarna över.

Det är jag bra på ?
Att lära mig språk.

Bästa bok ?

Sagan om Isfolket

Om jag fick välja en superkraft ?
Jag vill gärna flyga :) särskilt på vintern, tänk att slippa pulsa i snön.

Vad vill jag jobba som ?
Skriva, både böcker och artiklar till tidningar, men jag gillar att hålla på med marknadsundersökningar också. Drömmer om att bli busschaufför, fast inte med såna arbetstider som Claes har ....

Chips , morötter eller godis ?
Minimorötter

Skriver jag dagbok ?

Ja , i perioder, men när jag reser skriver jag väldigt detaljerade resedagböcker.

Tatuering eller piercing ?
Nej, bara ett hål i varje öra. Det gjorde jag när jag var 3 år, jag tjatade tills min mor gav upp och lät mig göra det.

Stökigt eller välstädat ?

Menas det hur det är, eller hur man vill ha ?
Det är inte så prydligt, men jag jobbar på det, såklart vill jag ha ordning så man slipper leta i en kvart efter en pensel.

Skulle jag hoppa bungyjump?

Nä, inte ens om jag fick betalt.

Brukar du sola ?

Inte på så sätt att jag skulle ligga i timmar och bara stekas, men jag gillar att sitta ute i solen och läsa. Men på utlandssemestrar ligger jag aldrig på stranden, jag går omkring och upptäcker orten jag är på.

Röker?

Nej, det är onyttigt.

Har jag en besatthet ?
Ja jag måste bada och simma regelbundet, hade jag trott på reinkarnation skulle jag ha sagt att jag var sjöjungfru i ett tidigare liv ;)

Inga kommentarer: