onsdag, augusti 24, 2011

Blandade frågor och svar

Jag hittade en lista hos min nya vän Fru Hatt under jorden, sånt är kul att svara på.

Vad är sann Lycka ?
När Claes kommer hem från jobbet och är ledig dan efter :)

Vilken är din största rädsla?
Att pojken ska bli skadad eller ännu värre ( ta i trä )


Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Att jag aldrig kommer i säng i tid.


Vilken egenskap föraktar du hos andra?

Inte föraktar direkt, men jag blir sur när folk är oförskämda.


Vilken levande person beundrar du mest ?

Kronprinsessan Victoria .

Hur känner du dig nu ?
Lite trött.

Vad ogillar du mest med ditt utseende?
Näsan som är så liten


Vilka kvaliteter uppskattar du hos män?
Humor och omtänksamhet

Vilka kvaliteter uppskattar du hos kvinnor?
antagligen samma

Vilket ord använder du för ofta?
jag vet inte , kanske " padda " eller " gnu " jag säger båda rätt ofta istället för svordomar.


Vilken talang skulle du vilja ha?

Att skriva snyggt, till och med min egen mor har svårt att läsa min handstil.


Om du kunde förändra en sak med dig själv , vad skulle det då vara ?
Rösten, jag låter så upprörd när jag pratar fast jag är lugn.


Vilken är din största bedrift ?
Att dela tidningarna i 2 timmar fast jag hade födslovärkar ;)


Vad är det värsta en människa kan uppleva?

När ett djur dör, det var hemskt att se en oskyldig katt bli sjuk, utan att hon kunde berätta hur hon mådde.


Om du skulle dö och fick återvända som en person eller en sak vad skulle du då välja?
Jag tror ju inte på reinkarnation, men för att svara på frågan så skulle jag vilja född i Ryssland .


Vilken av dina ägodelar håller du högst?

Min gamla Opel :)


Vilken är din favoritsysselsättning?

Läsa, simma, och lyssna på musik, fast inte samtidigt då.


Vilket är ditt mest utmärkande drag ?

Jag har väldigt bra minne när det gäller sånt som hänt, när det är sånt som ska hända är det sämre ;)

Vilken är din favoritförfattare?
Margit Sandemo och Martina Haag.

Vilken påhittad person liknar du mest?

svår fråga, jag måste nog tänka på den.


Vilken historisk person identifierar du dig med?

lika svår fråga det.


Vilken är dina största hjältar i ditt liv?
Morfars bror Elis Wiklund som tog OS guld på 5 mil längdåkning.


Vad ogillar du mest ?

Grannar som klipper gräset på söndagmorgon.

Vad ångrar du djupast?
Att jag inte ansträngde mig mer på franskalektionerna i skolan.

Hur skulle du vilja dö?

Som 90 åring med en purrande katt bredvid mig.

Vilket är ditt motto?
En norrlänning utan bil är som en fisk utan fenor.

Inga kommentarer: