lördag, juli 16, 2011

Åsele marknad med Markoolio

Idag var vi till Åsele marknad, 20 mil bort.


På vägen stannade vi på en loppis, 3 böcker om kungafamiljen från 60 talet,5 kr st, en ljuslykta att ha ute i paviljongen, 10 kr och en stämningsfull oljemålning,30 kr.



Markoolio var otroligt populär, det har aldrig varit så många som kollat på en artist där nån gång tror jag. Han sjöng sina bästa låtar : Millenium 2 , Rocka på, Mera mål, Värsta schlagern mm, och så Lasse Berghagens låt En kväll i juni.


Alla som ville fick autografer och möjlighet att ta en bild med honom.
Det tog ca 40 minuter innan han var klar med det.


Jag väntade till slutet, för jag hade måååånga skivor och singlar att få signerade :)
Jag fick autograf i blocket också, men här på bilden så visar jag Jessicas namnteckning.
han blev imponerad av hur många skivor jag har, jag har alla album, och nästan alla singlar, han berättade att han har inte alla singlar själv ens.
När de gjorde den finska skivan hade de fått ha en tolk till hjälp, än om Markoolio kan finska så kan han det inte lika bra som svenska, och förstod inte alla ord han sjöng på skivan.


Jessica Marberger var otroligt pratsam och trevlig, hon var med i melodifestivalen i år i gruppen Shirleys angels.


Vi köpte inte mycket på marknaden, 4 pocketböcker för 50 kr , och lite godis.
Armband köpte vi inte, och det var det nog inte många andra som gjorde heller.
Vad sägs om namn som Sixte, Stela, Fleja, Anelli, osv.
Jo det fanns vanliga namn också, men det var rätt många som var rätt obegripliga.
Var ju bara tvungen att ta en bild, misstänker att försäljerskan som inte var svensk, undrar varför hon inte får sålt en enda Sixte ;)


Jag fick också en pratstund med Vild-Hasse, en marknadsknalle som varit på marknaden ända sen jag var barn, han har alltid så skojiga rim och ramsor på gång, och allt har han funderat ut på sina många långa resor genom landet.

Inga kommentarer: