torsdag, maj 26, 2011

Bytesträff i kyrkan

I går var jag i kyrkan på bytesträff, man tog med saker att ge bort,och plockade vad man ville ha.
Vi fick sätta in många fler bord än vi hade tänkt.


I det här rummet började vi,men det blev 5 bord till ute i hallen också.


Jag gjorde några fynd, 2 muminböcker, Stefan Einhorn, en väska, en kappa, en sjal, en cdbox, en blus som är mycket snyggare än på bilden.


Och ett halsband, naturligtvis blundar jag som vanligt, haha.
Det var ett hårspänne också,men det missade jag att fota.

Vi var ca 15 kvinnor, och även en del barn och ungdomar plus nån enstaka man.
Jag garvade ordenligt när en tjej plockade åt sig en bok, ett kompaktuppslagsverk, och så sa hennes pappa att det var han som tagit dit det, men hon visste inte att de hade ägt det,och hon ville ha det. Ja så kan det bli.
Det var fika också, kakor och saft, det blev över så det räckte till 4 ickemedlemmar som satt och fick undervisning av missionärerna i ett rum bredvid.

Inga kommentarer: