lördag, april 16, 2011

Kikki Danielsson och Kajsa Ingemarsson

I går var det full fart, jag var här och där, ja mest där, haha, först in till stan och få 2 autografer, sen skjutsa en kompis, handla mat, hem och äta och se på Talang, sen in till city få 2 autografer till, sen till Teg för att skaffa nästa autograf, sen var det rena komedifilmen innan vi kom hem, nu blir det här ett snabbt inlägg för jag ska till stan och vara med på babyafton för en kompis som snart får sitt femte barn, sen ikväll så ska jag in till stan igen för nästa kändis, nästan så jag börjar hålla med min mor som säger " men du hinner ju aldrig göra nåt hemma för du träffar kändisar hela tiden ! "



Kajsa Ingemarsson, som skrivit den underbara boken Små citroner gula.


Hon hade lite bråttom men hann skriva i blocket och signera boken.

Jag satt sen och väntade ivrigt på Kikki, en trevlig man passerade med instrument, vi pratade lite och han sa att Kikki var på väg, men jag tänkte att han är väl " bara en musiker " nu idag såg jag en bild av honom på nätet, ojdååååå.
Sören "Sulo" Karlsson, låtskivare och musiker som har en hel del samarbete med Kikki, suck, jag hade kunnat fota honom med och få autograf, synd att jag inte hade koll på vem han var.


Äntligen kom min barndoms idol, glad och utan stress.


Och jag blundade som vanligt, hur gör alla kändisar för att hålla upp ögonen ??


Hon signerade 2 vinylsinglar, 2 cd skivor, en kasett, 2 melodifestibalskivor hon varit med på, i blocket till mig och Claes ( som jobbade och missade henne ) och även i en glasskokbok som hon gjorde på 80 talet ( inte med på bild ).
Hon var riktigt härlig och positiv, det var kul att träffa henne efter alla år.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad kul att du fick träffa KIKKI!
Hon är verkligen en pärla som fått nytändning iom nya skivan!!

Har diggat henne sedan 1982 och ser att vi är jämnåriga:)

http://ejab07.blogg se

ovan min blogg som handlar om KIKKI och andra Drottningar!

eja