söndag, april 17, 2011

Jeff Dunham

Jag lovade ju berätta slutet på fredagen i går, men jag blev så trött innan vi kom hem, så det blev inget av det.
jag ligger hela tiden efter med bloggandet, om kändisar, och de Claes fotat utan mig, plus pyssel, måste försöka komma ikapp i veckan.

Vi skyndade oss alltså från Operahuset till Umeå Arena för att försöka få en autograf av Jeff Dunham.

Vi såg ett ufo, eller var det månen ? :)
Vi träffade 2 killar som hade försökt träffa Jeff när han anlände i limousin tidigare på dan, men personalen hade ropat åt dem, att de fick inte få fram till honom eller ropa åt honom eller nånting, han hade gett klara besked : inga fans, inga autografer.
Det lät ju inte särskilt uppmuntrande, men så lätt ger jag inte upp, hur ofta kommer en komiker från Usa till Umeå ? det här var nog enda chansen.


Vi gick en sväng på parkeringen, och där stod den !
Kärlek vid första ögonkastet, wooow vilken bil !
Lincoln Town Car Limo heter modellen.
Tyvär hade Claes ett objektiv som gjorde att det inte gick att fota den på längden, och det gick inte att backa för att ta bilden, det var taxibilar överallt.
Nåt jag inte tänkte på då, men som Claes såg idag när vi tittade på fotona, bokstäverna på regskylten, BKT, javisst, det var ju en buktalare som skulle åka, haha så passande !



Är vi inte ett snyggt par ;)
När chauffören dök upp så hade jag tur att han var vänlig att svara på mina frågor.
Det är 2007 års modell, den har gått ca 3000 mil, och har plats för 8 personer, han öppnade till och med dörren så jag fick titta in, det är en halvcirkelformad soffa, och en bar. 9 meter lång är bilen, det är ju en halv buss :)
Jeff hade vägrat åka en svensk bil,det skulle vara en amerikansk.
Låter divigt, men om jag blir berömd nån gång så vill jag också åka i den här bilen :)

Han skulle köra iväg med bilen och värma upp den, och jag kom på den smarta idén att fråga chauffören, att om inte jag lyckas få en autograf av Jeff, kunde inte då chauffören fråga honom lite snällt om jag kunde få en.
Jodå, han lovade att fråga, så där slappnade jag av lite.
Jag ,Claes och de 2 killarna stod sen utanför dörren där Jeff skulle komma ut,och det var hur mycket folk som helst som kom ut ut byggnaden, det hade varit över 2200 personer där.
Jag var så nervös så jag råkade göra hål i min tygnäsduk jag hade i fickan, haha.
Plötsligt kom det ut en man, som jag tror var arrangören, och sa att han skulle ta killarnas autografblock med sig in så skulle Jeff skriva.
Men jag dååå ? ( bönfallande hundögon )
- Nej, jag har fått order att bara de ska få, för de har väntat länge, inga andra får.
Suck och snyft,men sen kom en amerikansk kille ut och sa att han ville veta killarnas namn,så Jeff kunde skriva personligt till dem.
Och så jag fram igen då, snällaaaaa ?
Jodå, han frågade efter mitt namn och tog med mitt block också in !



Tadaaaaa, autograf av Jeff och 2 av hans dockor,hihi.


Sen kördes limon fram, och vi fick order av personalen hur pass långt ifrån vi skulle stå när Jeff kom ut, vi skulle inte få gå fram eller ropa på honom, vi fick fota om vi kunde göra det från där vi stod.
Jag hann gå fram till chauffören och berätta om min triumf, han blev förvånad, men glad för min skull.


Nu, nuuuu syns Jeff !



Där är han !!!
( sen försvann han bakom Taxi-minibussen som hans bagage färdades i )


Där är han igen !


Där står 2 vakter, killen på cykel var en vän till en av vakterna, och så chauffören som ser väldigt allvarlig ut.
Här ser man lite mer av hur läcker bilen är, nu kommer jag ju alltid att gå och spana efter den när jag är inne i stan.

När han var nästan framme vid bilen så lösgjorde sig 2 skuggor bakom oss, och 2 killar som vi inte hade lagt märke till förut, sprang fram och ropade : Jeff, Jeff, could you sign this ? Och de viftade med foton, men den ansvarige blev jättearg, och brölade : men jag har ju sagt åt er förut idag, försvinn härifrån !!!
Och de slank iväg med svansen mellan benen.
Vi stod kvar när limon vände på parkeringen, och så vinkade vi åt chauffören när de åkte, Jeff syntes såklart inte till, för det är tonade rutor.

Vi promenerade till bilarna, och jag hittade en pantburk, låste upp bilen och la burken på golvet i baksätet, gick till Volvon för att hämta en sak,sen började jag leta min bilnyckel ! Jag var trött och frusen och hade dåligt minne, när jag inte hittade nyckeln så började Claes leta den, plötsligt ylade jag till :
Bakdörren är ju öppen, jag har haft inbrott ! Vi störtade fram till Samara, men hmm nyckeln satt i dörren ! Ja då kom jag ju på att jag hade öppnat dörren, haha, vem är komiker egentligen ? Just då tyckte inte Claes att det var kul, han ville nog säga som Jeffs docka Achmed " Silence, I kill you " :)

1,5 timme hade vi väntat sammanlagt, så det var midnatt, men det var värt det, vi hade en spännande och kul kväll på parkeringen.

Inga kommentarer: