lördag, april 23, 2011

Frukost på Plaza

Ifjol när Mustaschkampen var här i stan, ropade vi upp 2 frukostkuponger på Plaza, som hotellet hade donerat. Komiskt nog så vann vi för 200, och det var värdet, men vi gav ju pengar till ett gott ändamål.
Idag åkte vi till stan för att äta en lyxig hotellfrukost, jag hade mailat innan för att kolla öppetiderna och berättat att vi hade de här checkerna, och fått till svar att vi var välkomna.

Men när vi kom dit så sa tjejen som tog emot checkerna, att de inte gällde för mer än 100 kr st, och att priset nu var 119 kr per person för frukost, så vi skulle betala 38 kr extra ! Jag förklarade att om hotellet skänker 2 frukostkuponger till Mustaschkampen, då ska det gälla även om priset höjs efter det.
Men det tyckte inte hon, hon ansåg att vi skulle betala mellanskillnaden, efter att ha varit ute i köket och pratat med en kollega så kom hon tillbaks och sa att om vi var medlemmar i Scandic så var det rabatt, och då gällde kupongerna.
Tur man är med i Scandic då, men vid det laget kändes det inte lyxigt och kul längre, flera av de andra som skulle äta kollade ju på oss, vad ska de tro ?
Fattiglappar som inte vill betala för sig ju, sååååå pinsamt !
Det är ju som om Ica skulle säga att ett presentkort på 25 kr är bara värt 20, eftersom priserna stigit senaste månaderna ...



Men det var god mat, jag åt en skiva bröd med kalkon och ost, keso, björnbärssylt äggröra, prinskorv, honungsmelon, päronyoghurt och mer äggröra, och hmm ännu mer äggröra.
Dessutom kunde man grädda sina egna våfflor, så jag gjorde en,och det var den godaste våffla jag nånsin ätit.
Jag drack apelsinjuice til allt detta. Klockan var ca 10 när vi var där,och vi var mätta ändå till 18 tiden ikväll, haha.


Läcker trappa.


Efter frukosten gick vi på en promenad ner till kajen och fotade.
Här ser man Rådhuset, där vi gifte oss :)


Claes, han ville egentligen inte att jag skulle visa den här bilden, för han tycker håret ser så mysko ut,men han gav med sig efter ett tag.


Jag med nån stolpe, den här trädgården, och stora bilparkeringen, allt ska bort för de ska bygga Kulturens hus, och fixa till inför Kulturhuvudstadsåret 2014.
Och man ser ju hur färgen flagar, det skulle kosta en hel del att renovera parken också, så därför tar de bort det och börjar om.


Här sticker Plaza upp.


Vår favoritkinarestaurang, den ska också rivas, och huset till vänster, det blir livat värre i Umeå framöver när det ska rivas och byggas.

När vi hade promenerat och fotat, åkte vi hem och städade vardagsrummet på övervåningen, massa saker som ska till loppis, och bytesträffen i kyrkan som jag ska anordna i maj, och massor av saker som skulle in på Elis rum efter renoveringen, plus en gammal " tjock-tv " , jag hatar det ordet, men det var den tyngsta hemskaste tv jag varit med om, vi höll nästan på att dräpa oss för att få ut den.
Vi har ju redan vår nya tv som är 2,5 år, och Elis har sin nya tv som är ungefär lika gammal, plus tvn vi ärvde efter hans första farmor, den är ca 16 år, men fungerar fint. Den tvn vi dumpar har tillhört mitt ex, den är nog bara ca 5 år, men är som sagt tung och klumpig.

Sen har vi fortsatt med att byta gardiner, dammtorka, dammsuga, skaka upp mattorna utomhus, ja det blev som ett helt nytt rum :)

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Den där trappan var minsann avstängd när jag var där ons-tors i veckan för då höll de på att lacka golv. Synd att inte våra frukostar inföll på samma dag, hade varit skoj att säga hej.

//Ulrika

Samara sa...

Ja det var ju osis, du skulle ha sagt till att du var i stan,så hade jag ju kunnat titta förbi :)