torsdag, april 14, 2011

Fredrik W, Rebecka T, Johanna W, Mattias K

Jag ligger efter ordentligt med bloggandet, men det betyder att jag inte har tråkigt ;) det är full fart hela tiden.

Förra torsdagen regnade det kändisar över Umeå.

Fredrik Wikingsson som alltid är tillsammans med Filip i tv, men nu var han ensam.


Han var rolig och väldigt sympatisk.


autografer till Claes och mig, ja det märks han är en komiker, " helga din hustru " hihi.


Rebecka Törnqvist, en mycket bra sångerska, min favoritlåt med henne är " Mitt nya liv " jag har kollat men den finns inte på youtube, och inte heller finns texten på nätet, så jag får skriva in texten nån dag, den är så vacker.
En av hennes musiker hade tappat sin mobil så de var lite stressade, kutade ut och in flera varv innan de fick tag på den.


Guliga Johanna Westman som har gjort flera kokböcker för barn.


autograf med hjärta.


Sen fick jag veta att den världsberömde naturfotografen Mattias Klum var på ingående, jag behövde bara vänta nån halvtimme, och det var det värt.
Han är den första svensk som fått ett foto på omslaget av National geographics magazine.
Så synd att Claes inte var där och fick träffa honom.
Musiker signerar skivor, författare signerar böcker, men en fotograf ?
Jag sa till honom att nu tycker du säkert att jag är lite knäpp,men min man vill bli fotograf och jag undrar om du skulle vilja vidröra vår kamera för att ge oss tur.
Han skrattade och sa : ja jag är lite knäpp själv, så jag gör det gärna !
Så la han båda händerna på kameran och sa med en högtidlig ton : Now it is blessed !

Så nu borde det ju gå bra för Claes när Mattias " välsignade " kameran åt oss :)


Mattias och Rebeckas autografer.

Inga kommentarer: