torsdag, mars 17, 2011

Vita Hästen

I går var vi på teater, eller operett heter det tydligen.
När de pratade var det inga problem att höra vad de sa, men ibland när de sjöng var det svårt för så sjöööööööööng de såååååååååå häääääääääääär, i höga toner, och ibland förstod man inga ord alls tyvärr i vissa sånger, plus att ljudnivån var för hög när det var musik, i pausen var det många som klagade på det.

Kvällen började med en katastrof, min favorit Stefan Ljungqvist var inte med, han var skadad och har kryckor,så regissören gjorde hans roll, suck och snyft.
Men regissören var duktig, det märktes inte att han inte brukar göra den rollen, han passade bra.


Ola Forssmed som piccolo var bäst, vilka ben, vilket kroppsspråk, man kan tro han har gummiben, det finns inga ord för att beskriva hur han typ gick ner på huk och så gick omkring, alla tjöt av skratt.


Här har vi Kejsaren i mitten, spelad av Roland Jansson , mest känd för att utropa " Måtte jävulen ta alla fruntimmer ! " i Sällskapsresan.
Claes Malmberg var också väldigt bra som kypare, olyckligt förälskad i värshusvärdinnan, hon i sin tur är kär i advokaten, som blir kär i fabrikantens dotter. Fabrikanten i sin tur vill att dottern ska få ihop det med den andre fabrikantens son, men han blir kär i en blyg tjej som läspar.
Det slutar med att kyparen får den kvinna han älskar, men hon får gå ner på knäna först .


Ulf Dohlsten, en annan av mina favoriter , spelade Sigismund, och Sofie Lindberg splear läspande Klärchen.


Hela emsemblen i slutet av föreställningen.

Det var många skämt som syftade på Göteborg, exempelvis " Vad är alperna, mot att se solen stiga upp över Torslandaverken ? " osv.
När Claes Malmberg sjöng " snälla snälla" så höll jag på skratta ihjäl mig, strax efter det gjorde han en parodi på Alexander Rybak.
Vi träffade inte Claes M. igår, men det gör inget, vi har träffat honom ifjol också.


Sofie och jag, som råkade blunda.


Ola och jag.


Ulf och jag :) Han kom i håg mig från förra gången vi träffades, HÄR finns det inlägget.
Jag fick en kram den här gången med :)
Vi pratade ett tag och han berättade att det är en höft som stackars Stefan har ont i, han var på hotellet men kunde inte vara med i föreställningen, jag bad honom hälsa och det skulle han göra. Stefan träffade vi ju i somras när vi var i Göteborg,
HÄR finns det inlägget.


Roland Jansson var lite stressad, han ville skynda sig till hotellet.
" jag är ju så gammal " sa han, hihi, han är kul, men vi hann få den här bilden.


Han signerade också en film, och skrev i blocket.
Ulf signerade filmen där han är polis, den som Per Ragnar signerade i lördags.


Sofie och Olas autografer.

Inga kommentarer: