måndag, mars 28, 2011

Sven-Erik Magnusson

I lördags kväll så träffade vi Sven-Erik, sångaren i Sven-Ingvars, vi brydde oss inte om de andra i gruppen, de flesta har inte varit med hela tiden, och de kom inte ut ur logen samtidigt heller.

Det var vi och 4 kvinnor som väntade, först kom 4 "gubbar" och gick iväg med sina väskor nerför trappen, sen kom en yngre kille , det var Oscar, son till Sven-Erik, han gick fel och stod och drog i en låst dörr innan nån ropade åt honom vart han skullle gå.
En av kvinnorna var så otålig att hon gick in i logen 2 ggr, men blev utslängd båda gångerna, tredje gången hon hade tänkt gå in så blev hon stoppad av en av de andra kvinnorna.

Och tillslut kom han, efter 55 år som artist så är han fortfarande väldigt vänlig mot sina fans.

Här skriver han autograf till mig.


Tyvärr blev det dålig skärpa, men han var så trött och ville bara skynda sig till hotellet så vi ville inte tjafsa och ta om bilden.


Autograf i blocket och på skivan som jag fick av Claes i födelsedagspresent.

När jag var barn höll jag nästan på att spela sönder deras LP från 60 talet, och särskilt älskade jag låten Kristina från Vilhelmina, det var så häftigt att vår lilla ort var med i en låt :)
Nu har jag 5 cd med dem.

Är det nån som kan uttyda vad han skrivit i blocket ovanför namnet ?
( klicka på bilden för att förstora den )
Först trodde jag det stod " kram" och Claes gissade på " Umeå " men det är ju en prick ovanför andra eller tredje bokstaven, hmm. " hälsning " ?

1 kommentar:

Nicolina sa...

sv; Jo, det är ett himla pusslande det här med att försöka gå ned i vikt, framförallt att sedan bibehålla det hela. Jag har nog inte hittat en enda shake ännu sålänge som jag tycker om, men jag har hört att de shakes som ingår i Cambridge ska vara godare och mindre korniga. De två smakerna som funkar, om man använder sig av nutrilette, är chocolate och caffé latte, de är som sagt inte jättegoda men de bästa hittills.
Jag hade ju bara tänkt rivstarta med shakes och sen när jag nått mitt delmål på -8kg så ska jag gåg över till kost som liknar LCHF, god mat men ändå nyttigt och mindre energi- samt kalorieintag.

LCHF är ju en långsiktig metod, eller snarare kosthållning, som man bör förhålla sig till för resten av livet för bästa effekt. Den tar längre tid men håller då också längre. Det jobbiga med den är ju att man helt måste byta livsstil. Sen gör det ju ingenting om man "fuskar" ibland, alltså äter något gott nån gång eller tar något gott att dricka, bara man inte gör det till en vardaglig vana. Som sagt, svårt att gå ned i vikt, men för mig är det bästa att rivstarta med en s.k. "renkur" där jag endast går på shakes och vatten i några veckor och sedan sakta men säkert, för att inte kroppen ska få en chock, börja äta bra och regelbundet samt träna regelbundet 3-4 ggr/vecka.