fredag, mars 11, 2011

SNÖ

Det är alltid så här, i mars när folk börjar tro att det ska bli vår, när det är plusgrader, vägarna kommer fram och det droppar från taken.
Då hämnas vintern.


Var är volvon ? mellan snöhögen och taket över verandan står den.


Bilen har vuxit ihop med snödrivan.


Stackars bil.


Och stackars Claes, han skottade i en timme, och ändå fastnade han 2 ggr när han skulle på jobbet så jag fick knuffa och be till Gud.
Nu ska jag snart iväg, tur jag har en rysk bil.
De har inte plogat än, vår gata har aldrig låg prioritering,fast det är mer eller mindre en genomfartsled.

jag hade tänkt blogga mer igår, men blev sittandes och sortera pysselsaker hela kvällen, en stor hög hamnade i säljeshögen,och så hittade jag fram kul saker jag hade glömt, och en del att slänga, stickers som inte har nåt klister mm.

1 kommentar:

maxell sa...

Aaah som vi hade för någon månad sedan. Riktigt så där mycket snö kom det inte här i natt...

Stickers utan klister? Hä klister på då! ;)