lördag, mars 12, 2011

Per Ragnar i stadskyrkan

Ikväll har jag varit i stadskyrkan på konsert.
Claes jobbar,så jag fick gå med en kompis.


Vi var där i god tid så jag hann fota och sitta och koppla av.


Det var en kvinna och en man som spelade orgel, och sista 3 musikstyckena så sjöng mannen också, det var vackert, men de var uppe på läktaren så man hade inget att titta på direkt, folk tittade på altaret, golvet, sina händer mm.
Men mellan musikstyckena så var Per Ragnar fram och pratade, han läste upp dikten " Jag har inte tid ", jag trodde bara att det var en låt med Sten och Stanley, men den var först en dikt av Torsten Palmkvist, SJ-arbetare från Hudiksvall .
Ja det klart, åker man med SJ så har man ingen tid, hehe.



Bilden blev tyvärr suddig, det såg så bra ut i kamerans display.
Han läste ur en bok om en munk också, och så berättade han " Flickan med svavelstickorna " av HC Andersen, han kunde den utantill, och berättade så levande att jag satt och grät på slutet.


Autografer till mig och Claes, och så signerade han en film åt mig.
Han berättade att när han var med i filmen så hade han varit programledare för Gomorron Sverige i 4 år, och tyckt att han alltid var snäll, det var väl på tiden att han skulle få vara lite elak också.
" Och så fick jag en roll som våldtäktsman, haha, så kan det gå " sa han.
Han sa att han skulle heja på Danny i melodifestivalen för att han känner honom.
Jag sa att jag hejar på Sanna för att hon varit så gullig mot mig när vi träffats ,men att jag tyckte bäst om Sara Vargas låt.
Han höll med om att den är en bra låt med ett viktigt budskap, men att den nog inte skulle ha nån chans utomlands.

Och nu ser vi ju att Eric Saade vann, jag hann hem strax före melodifestivalen som tur var.

Inga kommentarer: