måndag, mars 21, 2011

Martin Kellerman

Jag gillar serien Rocky, ibland är det för mycket svordomar för mig, men oftast är den kul.
Vad jag inte visste var att nästan allt som händer i serien är taget ur verkligheten, och de flesta figurerna finns på riktigt.
Martin Kellerman berättade om sin serie och hur han tänker när han gör den, det var väldigt intressant och underhållande.


Det här är Thomas Olsson, Martins kompis, han är den som Rocky spelar squash med, bland annat.
Vad jag inte visste när vi träffade honom, är att han tecknar seien Rogert, det sa de inget om, hade jag vetat om det hade jag såklart bett honom också om autograf och en teckning. Men de pratade bara om Martin och hans serie.


Jag och Martin, som gärna ritade några seriefigurer år mig och Claes.

Jag köpte en bok som han signerade, och så fick vi de här coola typerna i blocken, jag bad särskilt om fågeln, jag tycker han ser så härlig ut :)

1 kommentar:

Mia sa...

Varsågod, det var så lite så. Min dotter har en likadan. :)
Åh, såg att de hade fina väskor på Dollar store (den med engelska flaggan), min dotter önskar sig en sån. Önskar att det fanns Dollar Store i Stockholm också :)