måndag, mars 07, 2011

Kee Marcello

Jag ligger efter med bloggandet, men det händer så mycket kul nu så jag knappt hinner sitta vid datorn.

I lördags var vi på konsert med Kee Marcello på restaurang Äpplet, det var väldigt informellt, han hade kompmusiken i sin iphone, och spelade till det, och så pratade han mellan låtarna om sin karriär, hur det började osv, de grupper han varit med om, och den gången i Japan när 5000 fans väntade på flygplatsen,och sen " såg ut som sugfiskar på limousinen "
Det var väldigt intressant och underhållande, han är jättekul.

Men mindre kul var alla mobiler ! det ringde, pep och plingade, vid ett tillfälle fick han hysscha på en kille som pratade så högt i mobilen så alla hörde det !
Det var ca 200 i publiken, men på slutet var det knappt en tredjedel kvar.


Han mindes oss sen i fjol när vi träffades på Scharinska.
HÄR kan man läsa om det.



Vi fick bilder signerade och 2 autografer till.


Jag filmade sista låten, den var redan fått 70 visningar på Youtube, och en kommentar på ryska ! :)

Och tänka sig, före oss i autografkön stod en känd Umeåprofil, Mikael " Big Papa " Bergström.

Han är häftig tycker jag, och han gör så mycket gott, han jobbar ideellt med barn och ungdomar, och ifjol när det var en speciell dag för pensionärer i parken så regnade det, och det blev ändrade planer, då skjutsade han och hans vänner gamlingar i sina bilar till en lokal, det var bild på honom i tidningen med en farbror i 90 års åldern :)
Claes tyckte jag var oerhört pinsam när jag bad att få ta en bild, men Mikael hade inget emot att bli fotad.
Och hur många skulle säga nej egentligen, när nån säger : kan jag få ta en bild på dig, jag tycker att du är så cool :)

Inga kommentarer: