tisdag, mars 22, 2011

Eva Gabrielsson

Slutet på litteraturfestivalen var ett möte med Eva Gabrielsson, Stieg Larssons änka.


Men det var inte lätt att fota henne, en gubbe stod hela tiden i vägen, och när Claes tog några steg åt höger så flyttade gubben sig åt höger med, man såg bara hans rygg hela tiden.
Jag frågade om en autograf, jodå,det skrev hon gärna, men när jag frågade om vi kunde få ta en bild på henne och mig så tvekade hon,men gubben sa nej.
Men han flyttade sig en liten bit så vi kunde ta en bild på bara henne, inte vet jag om hon har livvakt kanske ? Det hela kändes lite konstigt, de flesta kändisar är ju så tillmötesgående, hon är ju inte ens " riktigt " känd, utan känd som Stiegs änka.
Jo hon har skrivit en bok om honom nu, jag har inte hunnit läsa den,ska låna på bibblan.


Autograf i blocket, hon signerade en av Stiegs böcker åt mig också, när nu han är död så är ju hon det närmaste jag kan komma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Onekligen lite konstigt, men kanske det är pga av arvstvisten. Hon kanske är rädd att någon ska missbruka hennes namnteckning/foton. Man vet ju aldrig.
Kram Charlotte

Omnia -Bloggen om allt sa...

OJ! Spännande! :D