onsdag, februari 02, 2011

Perestrojka

Perestojka betyder ombyggnad, på ryska.
Och det kan man ju säga att det pågår här hos oss, det är alltid nån renovering på gång, men nu är det Elis rum som står i fokus.
Jag vimsade till det förra veckan och hade bokat in att missionärerna skulle komma och hjälpa oss, men hade glömt att pysselträffen var samma dag, så nu ska de komma på lördag istället.
Jag måste kolla om vi har målarfärg, annars får jag köpa det imorgon.
Ska också låna en slipmaskin av min låtsaspappa, det tar ju evighet att slipa för hand.

Den här väskan köpte jag i Tallinn på en loppis, undrar om den var på allvar, eller om det var en turist/skämtprodukt ? När jag köpte den så var ena låsgrejen trasig så jag fick den väldigt billigt :)22 kr faktiskt.

När jag nu fotade väskan så kom jag att tänka på de stackars handtagen på garderoberna i hallen, det är inte vi som målat dörrarna, de var redan målade när jag flyttade in för 15 år sen, men se på handtagen, det är ju färg på dem ,hjur ska man få bort det utan att de blir repiga ? jag vågar inte börja böka på hur som helst med handtag som är 60 år ju.

1 kommentar:

maxell sa...

Wow. Den väskan är då för läcker. En sån vill jag ha! :)

Å knopparna. Lurigt dilemma. Beror på vad det är för färg också, men har du provat att skrapa loss med en kniv eller motsvarande? Skydda skåpet i sig med något mjukt under eller snarare intill handtagen. Eller... än bättre. Skruva loss dem för det måste väl gå att demontera och montera igen? Om du får loss dem kan de ligga i bad med rätt lösningsmedel. :)