lördag, februari 05, 2011

Missionärer som hjälper till

Idag har vi kommit en bra bit på vägen med renoveringen av Elis rum.
Missionärerna hade erbjudit sig att hjälpa till, och vi tog tacksamt emot hjälp, det är mycket som ska fixas, och så har Claes sällan tid med renovering eftersom han är på jobbet 12-13 timmar på vardagarna.
Först så slipades taket och väggarna där garderoberna hade varit så det blev jämnt, själv hade jag petat på med sandpapper, kämpat på då och då,men det syntes knappt nån skillnad.
Men nu hade de en slipmaskin som vi lånat av min låtsaspappa, så det gick undan.
Sen sopades golvet, och täcktes med papp.



En av dem målade taket.

Och den andre spacklade där det behövdes.

Sen hade de färg både här och där, tur det var vattenlöslig färg.
Vi åt hamburgare med sallad, och jag hade bakat en rabarberpaj ,de åt med god aptit efter allt jobb. När vi hade ätit och pratat och kopplat av så blev det fart på dem, då skulle andra varvet målas i taket tyckte de.
Jag sa att vi kan ju göra det på måndag själva, men de ville absolut göra klart det de kom för.
Så otroligt snällt av dem att avsätta en hel kväll för vår skull.

Nästa steg blir att vi ska laga väggen där det lossnat en stor bit vid dörren så man ser själva stenväggen. Efter det ska vi tapetsera,sen fattas golvlister och de yttre bitarna på dörrposterna, jag vill inte bli hantverkare ;)

1 kommentar:

Charlotte som fortfarande är för lat för att logga in sa...

Men det är ju bara roligt att hantverka ;)
Kul att de ville hjälpa till! Kanske du kan få dem att göra klart allt så Elis kan flytta in snart?
Lycka till!!!