lördag, februari 05, 2011

Lisa Miskovsky och " Billan "

Idag var jag oerhört ivrig, underbara Lisa Miskovsky var på gång, hennes föräldrar bor faktiskt i Holmsund, men jag har aldrig träffat henne.
Medans vi väntade så passerade Solja Krapu, poet och författare, henne har jag träffat en gång förut, så vi hälsade bara när hon passerade, även hon har anknytning till Holmsund, hon har varit lärare på skolan här.


Sen kom Marie-Helene " Billan " Östlund . Fd skidåkerska som fått Jerringpriset mm.
Hon var gullig och hade gott om tid att prata.
Beppe Starbrink passerade och höll nästan på att springa på mig, ja det regnade kändisar i dag ;)


Hennes man Erik Östlund var också med, han tog guld i VM 1987, men jag erkänner att jag inte kände till honom, men Claes fick autograf av honom med.
Men vi glömde fota honom . Nu under kvällen har jag fått veta att han är tremänning ( syssling ) med en av mina kyrkvänner :)


Och sen kom Lisa , hon skulle hem och fira sin son som fyller ett år, men hon hade tid att prata och signera skivor.
Vid det laget hade Billan och Erik som först gått ut, kommit in igen för att vänta på taxin i värmen.


Lisa signerade mina 3 cdskivor och boken om henne.


Och mina 4 singlar, hon blev glad över att jag har så mycket med henne, och jag berättade hur mycket jag gillar hennes låt Driving one of your cars, att en alltid gör mig glad och pigg, under en period när jag var väldigt trött och ledsen så lyssnade jag på den låten varje dag ,och då blev jag piggare.
Hon svarade : ååh, det är stort att få höra sånt, tack för att du berättade det, nästa gång jag sjunger den så ska jag tänka på dig och ha med mig den energin .

Ja hela Lisa var sprudlande pigg och härlig tyckte jag.
Sen åkte hon iväg med sin bil när vi gick till parkeringen, och hon vinkade till oss :)


ps. om man googlar på Billan, så får man upp reklam om bil-lån ! haha.

1 kommentar:

maxell sa...

Erik Östlund minns jag. När jag tänker efter visste jag nog att Billan å han hade ihop det (vilket de uppenbarligen har fortfarande).