söndag, februari 27, 2011

Ett ordentligt firande

Nu är vi hemma igen efter att ha varit i Lycksele mindre än ett dygn.
Det gäller att hinna med så mycket som möjligt de få timmar Claes är ledig.
I går lördag så slutade han jobbet kl 4 på morgonen, vi åkte härifrån ca 14.30, idag var vi hemma igen ca 15.30, och inatt börjar han kl 4 igen.

Vi kom alltså till min pappa som fyllde 70, min låtsasbror md sambo var redan där.
Efter några timmar åkte vi till restaurangen Golden bar, min farbor och hans fru,och deras teatergrupp anslöt sig till oss, så vi var 16 st sammanlagt.

De hade bandspelare med sig, och dansade och showade runt, " Tina Turner" och " Jerry Williams " uppträdde bland annat :)

Två hade fortfarande peruk på sig, och en fattades här plus jag då när bilden togs.


Min farbror hade beställt en specialdrink med tomtebloss till sin broder :)
Det var en middag med massor av prat och skratt.


Jag åt fläskfilé med vitlökspotatis, sparris och bearnaisesås, och drack vatten till det. Claes åt oxfilé och fläskfilé med bearnaise och vitlökspotatis, men han åt inte så mycket av potatisen, han håller på med " lite kolhydrater ", så jag fick extra potatisar ( raaaap ).


Sen åkte vi 6 hem , de andra for åt sitt håll.
Resten av kvällen satt vi och pratade, skrattade, kollade på foton och drog bättre och sämre skämt, och en Pavarotti tårta kom fram.
Jag drack 2 glas cola också, är det fest så är det ;)
Vi satt uppe till ungefär kl 1, sen kunde jag inte somna förrän vid 2 tiden för jag var så uppspelt och fnissig.
8 imorse vaknade jag av fotsteg, så då steg jag upp och åt frukost.
Vid ca 11,30 åkte vi, sen hann vi ha en del äventyr på vägen hem, det kommer i senare inlägg.

Inga kommentarer: