onsdag, februari 02, 2011

Det lönar sig att klaga

Jag blev uppringd av en oseriös telefonförsäljare ikväll.
Jag sa att jag inte ville prenumerera, men han sa att det var ett så bra erbjudande, jag skulle FÅ 3 nummer, ja han sa gång på gång att jag skulle få, och så skulle jag få en premie, och sen plötsligt ville han ha 199 kr.
När jag påpekade att han ju sagt att jag skulle " få " så blev det : ja få hem i brevlådan såklart.
Dessutom finns samma erbjudande för 79 kr i ett kuponghäfte ...
Så jag tackade nej,och mailade till chefredaktören för tidningen, och efter bara en timme så svarade han och beklagade och skulle kolla upp med telemarketingföretaget som de anlitar, och jag ska minsann få nästa nummer av tidningen gratis :)
Det lönar sig att klaga, istället för att sitta och väsa i sin ensamhet :)

Inga kommentarer: