måndag, januari 10, 2011

Svar på frågestunden

Här kommer de frågor jag fick, och mina svar :)


Hur kom det sig att du började scrappa?
Jag läste en artikel i en veckotidningen om en tjej som scrappar, och jag kände att det var nåt jag ville göra. Det var på hösten 2003, men jag samlade information och material först, så det var först hösten 2004 som jag skapade nåt.

Hur hamnade ni där ni bor nu?
Det är en lång historia, det började redan 1968 när min morfar byggde sommarstugan i Obbola utanför Umeå. Jag är född i Vilhelmina, men när mina föräldrar skildes så flyttade min mamma till stugan, senare köpte hon och hennes nya man ett hus i Obbola, han bodde redan på orten, och det kändes naturligt att bo kvar.
Men stugan ville de ju inte göra sig av med, fast den är bara 5 km från huset, den har ju varit en del av våra liv så länge.
När jag var 14 flyttade jag från min pappa och till min mamma.
När jag sen flyttade hemifrån och gifta mig så letade jag hus i Holmsund/Obbola, och så råkade jag hitta det hus som blev mitt hem just i Holmsund, det var inte med flit jag flyttade över älven ;)
Men jag anser fortfarande att jag är en Obbola bo som bor i Holmsund ;)

Vilken är din favoritfärg? Turkos, men även blå och grön gillar jag .

Jag undrar vad det är för slags kyrka du är med i och vilken religion du utövar?
Jesu Kristi kyrka av sista dagars heliga, så jag är alltså kristen.
Kyrkan brukar kallas för mormoner, men vi säger inte så själva, kyrkans officiella namn har ju Jesus i namnet för att folk ska veta att vi är kristna.

Vilket är ditt drömjobb om du fick välja fritt?
Jag skulle vilja äga ett hotell. Att få inreda rummen fint, ha en spa avdelning, en restaurang med mat från hela världen, personal som kan massa olika språk, det skulle vara toppen.
Men man ska ha massa pengar för en sån sak, så mer normala drömmar är att jobba på hotell eller i affär, bara jag slipper jobba natt, för det har jag fått nog av efter 17 år.
Och så vill jag få mina böcker utgivna såklart :)

Inga kommentarer: