fredag, januari 21, 2011

Några släktingar

Jag har många gamla foton som jag är sugen att scrappa, med spets,och stämplar som föreställer fickur mm.
Jag har massor av bilder , tilloch med har jag bilder på morfars mormor och morfar,och farmor och farfar, och en bild på min farmors morfar :)
De får ni se en annan dag ;)



Min morfar Rune, född 1917 död 1978


Min mormor Svea, född 1921 död 1974


Mormorsmor Signe född 1893 död 1986

Mormorsfar Jonas född 1877 död 1933

Signe var alltså änka i 53 år ! Men det fanns bara en man för henne, så hon valde att leva resten av livet ensam, fast det fanns män som var intresserade.

3 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Din mormorsmor är född samma år som min farmor, hon gick bort 1979. Det är kul med gamla foton, men om jag vore dig skulle jag ta och scanna in alla foton, fast det har du väl redan gjort? Jag ska ta itu med mina en dag. Någon gång när jag får ork och lust... just nu har jag noll inspiration.

Samara sa...

Jo jag har scannat dem, och bränt ut på skiva och framkallat nya foton :)
Min pappa håller på för fullt med att scanna gamla foton också.

maxell sa...

Aaah va kul med såna foton. Såna saknar jag... Har ett fåtal, men inte många alls.