måndag, januari 31, 2011

Det bästa med en resa upplever man hemma, dels före, dels efter.

Rubriken är ett citat av Sigmund Graff , tysk författare, 1989 - 1979.
Och på sätt och vis har han rätt, det är så kul att planera en resa, läsa om resmålet och längta. Sen reser man, och det kan bli varmt, trångt, stressigt och förvirrande.
Men så kommer man hem och tittar på fotona, läser dagboken och kommer ihåg guldkornen på resan, och sånt som var jobbigt och kanske rent åt skogen, det blir ett kul minne efteråt när allt ändå gick bra till slut.
Jag tillbringar mycket tid med att skriva om mina resor, kolla på gamla foton och drömma om kommande resor.

Vart vi ska resa i sommar, det är inte bestämt än.
Jag säger Turkiet, Claes säger Rhodos.
Elis funderar på att stanna hemma, för han tycker det är för varmt i de länderna, och för mycket gående, men vi gör vårt bästa för att övertala honom att följa med, det är ju inte lika kul att resa utan gosse.

jag borde ju ta mig tid och skriva min bok om Rhodos klar,och scanna alla foton från resor innan jag skaffade digitalkamera, men det tar sin lilla tid.
Häromdan fick jag mail från min far med några reseminnen :)


Här är han med sin sambo framför Grand Canyon.

Här stiger de i land i Port said, Egypten.


Här är han tillsammans med en staty av världens tjockaste man.

Jag blir sååå sugen på att resa när jag ser de här bilderna.