måndag, januari 17, 2011

Buss på glid


Den här bilden tog Claes med mobilen när bussen skulle bärgas.

Tidningarna överdriver,som jag sa i går, VK sa att bussen hade vält, och VF hade halva första sidan idag : Bussdrama på E12, många passagerare chockade i olycka !
Men folk var lugna, och gick själva ut ur bussen till ersättningsbussen .
Att en buss kommer för långt ut i snön och fastnar,i ca 30 km i timmen, eftersom bussen före hade bromsat,och när Claes också bromsade så gled bakändan på bussen, ja det kallar jag ju knappast drama.

Idag har det minsann hänt en bussolycka till på E12, den här gången blev både buss och chaufför lite skadade.
Men Claes är redan på jobbet, och vart ska han ? Jo till Lycksele igen .
Men jag är inte orolig, min far låg ju med bussen längst den vägen i 40 år, så jag är van att vänta på en chaufför :)

Inga kommentarer: