måndag, december 20, 2010

Snön tar aldrig slut

Jag brukar tycka att det inte går nåt att det snöar, för jag jobbar inte utomhus längre, men nu får det vara nog.
På balkongen är det i lårhöjd på mig fast vi skottat bort det flera ggr i vinter.
När jag skulle hämta tidningen sjönk jag ner till knäna, så jag har varit ute och skottat för att kunna få ut bilen.
Plogkanten var stenhård och i lårhöjd, förr så hade de en följetraktor efter plogen som tog bort från infarter, men nu ska det bara sparas på allt, i november så blev snöröjningen 2 miljoner dyrare i Umeå än beräknat, konstigt när de nästan aldrig plogade här ute i Holmsund, och varför kan de inte räkna med en stor budget för snö ?
Politikerna vet ju om att det snöar varje år, kan knappast vara en överraskning.

Nu ska jag til stan och hjälpa till på Emmaus, och sen handla mat.
Hoppas jag inte fastnar här på gården bara ;)
Nä, jag har ju en Samara :)

Inga kommentarer: