torsdag, december 16, 2010

Jag mår fint

Ingen julstress här inte, fast sista dan för att skicka julkort var visst idag.
Jag har fixat alla julklappar, har slagit in en del av dem, har bara 11 kort kvar att göra, några är skickade.
Jag behöver inte baka, min mor bakat så det räcker åt båda familjerna, och vi ska vara hos henne som vanligt på jul, så jag behöver inte laga julmat,men det är en viss sallad som jag alltid vill ha, den ska jag göra och ta med.

I övrigt så städar jag ,men ingen exakt julstädning, vi ska inte ha gäster så det behöver inte vara perfekt, så jag städar och rensar på i min takt.
Hittade hammaren i går, den hade varit borta en månad, och en skruvmejsel som varit borta ett halvår ...
Det går sakta framåt, men jag ser verkligen skillnaden.
Jag har gått ner 2 kg på 3 veckor, och det känns på byxorna, nästan inga byxor sitter bra längre, jag får ha bälte,och det är en häftig känsla.

Samara mår också bra, hon brukar annars dricka ca 1,2 liter bensin per mil, men nu när vi inte är ute med tidningarna och krypkör mellan lådorna och stannar här o där, så tar hon 0,60 per mil, och det är ju vad det står i instruktionsboken att hon ska ta, så jag kommer att spara en hel del bensinpengar i fortsättningen.

Idag har jag gjort julkort, städat, och varit i simhallen med sonen.
Jag hann bara simma 450 meter ,för han ville hellre vara i bubbelpoolen den mesta tiden,och jag ville ju såklart umgås med honom.
Det är när vi är där, utan allt som stör, tv, dator, mobil osv, som han har tid att prata med mig och ställa alla möjliga frågor han funderat över.
Sammanlagt har jag simmat 7600 meter i år, det verkar omöjligt att hinna målet på 10 000 meter i år, det gick åt pipsvängen ifjol med, och snart kommer motionssimningen att stänga över jul, då blir bara bassängen öppen för lek och spel.
Men det viktiga är ju inte att simma långt, utan att njuta, så jag ska sätta samma mål för simningen nästa år igen, tredje gången gillt ju :)

Inga kommentarer: