tisdag, november 16, 2010

Sötaste spöket


Vem vill skrämma bort ett spöke när det är så här gulligt ?
Taskigt att speltillverkarna ju, man vill ju ha kvar det :)
Men där det färgas rött krävs det extra energi att göra nåt pga spöket,så jag fick ju schasa bort det.

Jag har varit på utvecklingssamtal på skolan idag,det som förr hette föräldrakvart, men det ska ju vara så fint med allt numera, eller hur ?
Och Elis måste skärpa sig och plugga på mer inför prov och läxförhör, ja det har jag ju sagt länge. Det ämne han är bäst i är bild, det förvånar mig inte, för redan som liten var han duktigare än mig på att rita.
( Vem som helst är nog duktigare än mig förresten,haha )

Annars har jag bakat negerbollar, jodå jag säger så, det är inget rasistiskt, det har hetat så i alla tider. Gäller bara att jag låter bli att äta dem också, de är ju inte nyttiga för vikten direkt, men de är i första hand till pojken såklart.
Men jag kunde inte låta bli att slicka av mina fingrar ändå, nån måtta får det vara, man tvättar ju inte bort allt det goda :)
Dagarna går, det blir sakta mer ordning i huset, och idag studerade jag kinesiska en hel timme, det går lite bättre nu, jag hade en svacka ett tag,men det är bara att kmpa på, när jag är klar med de 90 lektionerna ska jag se en Jackie Chan film och se om jag förstår nåt.

Inga kommentarer: