fredag, november 26, 2010

Snöstorm men inget kaos

Tidningarna har pratat på sistone om " snökaos ", " Atlantkyla " och " snökanoner " , ja vad säger man ? såg en bild i Expressen idag, på snön i Mullsjö, en bil med lite snö på och en kvinna sa att det hade blivit så på bara en dag.
Ja här kan det bli så på en kvart, så det är stor skillnad på var man bor,om man uppfattar det som kaos eller inte.
Nu hade jag tänkt visa några bilder jag tagit på snön, men bildredigeringsprogrammet totalvägrar just nu, så det får bli sen idag.

Tummen upp för Kryddhyllan på Ålidhem i Umeå, ägaren Ahmad Muhanna slutar sälja tobaksprodukter, fast en hel del av inkomsten kommer från just cigaretter och snus.
" Jag vet ju att de orsakar sjukdomar ,dessutom är det många ungdomar som kommer in och försöker lura oss att sälja cigaretter till dem. Min 7 årige son brukar komma in i butiken och ser att jag jobbar med snus och cigaretter,men jag vill inte att han ska tro att det är ok. "
Kryddhyllan blir nu landets första mindre butik som slutar med tobaksförsäljning, Ica supermarket på Teg tog samma beslut för 2 år sen och var då landets första butik som slutade med det.
Heja Umeå !

Inga kommentarer: