fredag, november 05, 2010

Hemma hos : min mor

Jag tänkte börja visa lite inredningsgrejer jag gillar hos andra människor, men vad ska kategorin heta ? Jag kallar den för " hur andra inreder " tills vidare, hoppas nån kan komma på nåt bättre, kanske kortare.

I söndags var vi hemma hos min mor och då tog jag några bilder i hennes vardagsrum.


Hennes brudbukett ,tygblommor är perfekt att ha i buketten,för den kommer alltid att vara lika fin.
Den stora tavlan med trädet och vägen minns jag när vi köpte, jag var trött och less på marknaden och ville bara fara hem,men de skulle köpa tavla, suck. Så fick jag frågan om vilken jag gillade bäst av de tavlor de funderade på, och när jag såg den här blev jag glad igen,för den är så vacker och fridfull.


En slinga med löv och vindruvor runt spegeln.
Och min gosse är ju den klart snyggaste inredningsdetaljen man kan ha :)


Den här vasen fick min låtsaspappa av arbetskamraterna nu när han går i förtidspension, den är handgjord hos ett litet företag här ikring som jag glömt namnet på, ska kolla upp det.


En stor farao står på golvet, de har många saker med egyptiskt tema sen Stig var där i sin ungdom, fast just den här är köpt i sverige.


Rävlampan är hur söt som helst, paddan har jag köpt på en loppis.


En uppstoppad anka, som har hatt på sig ibland, på nyår har den festhatt.

Inga kommentarer: