söndag, november 07, 2010

En ny uppfinning + en tjuv på 4 tassar

Idag har jag varit i kyrkan,och sen kämpat med banken för att få en e-legitimation, att det ska vara så krångligt, men nu är det äntligen klart.
Förövrigt så har jag kommit på en ny uppfinning : 4D film !
Jomen visst, 3D är så poppis nu,men nästa grej måste ju bli 4D såklart.
Istället för att det bara ser ut som att sköldpaddor kommer ut ur duken, så kan man få ha fötterna i vatten,och levande sköldisar som simmar runt,det blir den ultimata upplevelsen :) Kom i håg var ni läste det först, det kommer nog om 10 år eller så .
haha eller vad tror ni ?
Om man ser en film där det brinner så kan de öka värmen i salongen kraftigt, går hjälten i en kylig miljö så sänks värmen .

Fick mail från min far om en fräck stöld :
" Bestulen av en räv! I morse var hållaren med talgboll borta.
Har säkrat rävspår på brottsplatsen, men har inte något DNA-test så räven klarar sig nog undan en fällande dom. "

Jo minsann, räven borde ha haft med sig en kvist och sopat undan spåren med för säkerhets skull tycker jag ;)


Uppdatering : nej jag kom inte på nått nytt, fick en kommentar om att det redan finns 5D bio, kollade upp det,och jominsann, plus att 4D kom redan 2007 !
Så går det när man försöker vara rolig, utan att kolla fakta , jaja så det kan bli.

Min insändare i Ica kuriren har förresten publicerats redan fick jag också nyss veta av en pysselkompis, inte numret som kom nu i torsdags, utan veckan före.
Så då ska jag gå till bibblan imorgon och läsa .

1 kommentar:

Natasha sa...

Men det finns faktiskt redan t.o.m 5D... T.ex har de en 5D biograf på bakken i Danmark.