söndag, oktober 17, 2010

Ta daaaaa, inlägg nummer 1000 !!!

Jajamensan, nu har jag kacklat i 1000 inlägg,detta är ett historiskt inlägg , tjohej !
Idag har jag varit i kyrkan, sen förberett lite saker jag ska lägga ut på Tradera, och så var jag till frimärksklubben, ryktet hade redan spritt sig att jag slutat jobbet,så det var allmänt jubel och lyckönskningar när jag kom.
Nu ska jag fixa med auktionerna, och sen dra mig till kojs.

Igår hade vi missionärerna på besök, de är två som bor här i Umeå, varje missionär blir tilldelad en viss ort och stannar på obestämd tid, vissa bara en månad, andra nåt halvår, det är missionspresidenten som tar det beslutet.
( Han som bjöd på grillfest i Danderyd i juli, om nån av mina läsare minns det. )

Här är våra amerikanska vänner, de har lärt sig väldigt bra svenska på kort tid.
Varje missionär är hemifrån i 2 år, varav 2 månader är språkkurs och förberedelse.

Vi bjöd på hemlagade hamburgare i ciabattabröd, ruccolasallad, lök, gurka ,dressing,ketchup. Jag glömde tyvärr tomaterna, kom på det för sent, men det var väldigt gott ändå.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Han till vänster var inte ful direkt... Hihi! ;) Förlåt, jag kunde inte låta bli... ;)
Grattis till inlägg nr 1000!

Carola sa...

Fränt med 1000 inlägg...å vet du vad? Jag har nog läst minst hälften av dom. Lite kass på att kommentera bara.
Du kan ju göra en bok av dina inlägg. :D
Vilken snygg missionär du haft på besök btw. ;)