söndag, oktober 10, 2010

Olympiska spel för möss

Dagen började inte lugnt, tvärtom, vid 5 inatt vaknade jag av att det tassade under sängen. Det tassade väldigt mycket, så jag väckte Claes och sa att vi har en hel koloni av hamstrar under sängen eller nåt sånt,och de verkar leka nåt, som när man var barn och lekte " sista paret ut och kut " och en person jagade två personer.
Men han hörde inget och somnade om, efter ett tag så var det inte bara tassanden, utan hopp och krafs också,jag väckte honom igen och vi tände lyset,och minsann, Sasha hade en mus på gång, men efter ett tag var den instängd i ett hörn och kom ingenstans.
Då försökte musen slå världsrekord i höjdhopp ! Det såg rätt larvigt ut, musen stod och hoppade och hoppade rakt upp i luften i ett hörn,med en katt som daskade till den med tassen lite slött då och då.
Till slut tog Claes en socka på handen och tog upp musen, gick ut på trappen och kastade ut den i mörkret.
Sasha hängde inte med i svängarna utan blev allmänt förvirrad.
- Mjaoo ?? jag hade ju en mus på gång, vart tog den vägen, hallååå, nån som sett en mus ? mjahooo ?

Sen släckte vi och somnade om 4 timmar innan det var dags att fara till kyrkan.

Sen har jag haft en lugn dag, förhört Elis på engelskaläxan, scrappat, sett på tv.
Snart dags att sova, och det är såååå skönt att jag INTE ska stiga upp om 4 timmar :)

Inga kommentarer: