måndag, oktober 04, 2010

Normal dygnsrytm

Idag steg jag upp kl 7, jag som alltid stigit upp 2,20 och snarare varit hemma vid 6 på morgonen, och dessutom brukar jag tycka att mina vänner är lite larviga som klagar över att de ska upp 5,6 7, ungefär, att då har man ju sovit hela natten.
Men inte var jag pigg fast jag sovit 6,5 timmar, jag ville helst somna om.
När jag väl hade lyckats väcka pojken och fått i mig fika kände jag mig piggare, hela dan framför mig.
Tvättmaskinen, möte på pojkens skola, plugga kinesiska, följa Claes till vårdcentralen, sen var kl 15 och halva dan hade gått.
Men han behöver inte fara på återbesök mer nu,och får börja jobba om en vecka :)

Sen har jag skrivit på Rhodosboken, och gjort lite annat smått och gott, men jag har ändå inte hunnit ens hälften av vad jag hade planerat.
Och sen klockan var 19 så har jag varit svimfärdig av trötthet, jag får väl skylla på att det är höst, jag ska ju vara pigg som en spigg, nu när jag sover på natten istället för att jaga ivägblåsta tidningar runt halva Holmsund.
Claes gjorde sushi till middag.

Fler låtar som passar in på mig just nu :
Scorpions - Wind of change
Ja det är ju en stor förändring att säga upp sig efter så många år.

Hakan Peker - Köylü güzeli
Turkisk låt med titeln Byns skönhet, handlar om en tjej som jobbar och sliter dag och natt,och tycker att livet är bara jobbigt. En dag åker hon in till stan och kommer in i societen, och gifter sig med en rik man.
Ok att jag inte har gift mig rikt, men jag har ju lämnat mitt jobbiga liv nu ,och fått det bättre :)

Bergen - Benim için üzülme Ännu en turkisk låt med titeln Ingen oro för min skull, den tillägnar jag alla vänner som hela tiden säger att man inte kan säga upp sig utan att ha ett nytt jobb som väntar,och som säger att det tar lång tid att söka jobb osv.
Jag söker de jobb jag är behörig till,och så litar jag på att Gud hjälper mig, jag är inte orolig, hellre ha det knapert än att jobba ihjäl sig.

Agneta Fältskog - Tack för en underbar dag
slutet på den låten är bäst :
Varje dag sker små under Men så lätt det är att ta dom för givna,
Så lätt att sitta nöjd och bara ta.
Tack ska Du ha, Herre, för allt jag har fått idag,Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag.
Gode Gud, det är sent nu! Snart halv tre, men hurra!
Det är lördag imorrn och jag kan sova hela dan.
Tack ska Du ha, Herre, nu släcker vi, Du och jag,Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag.

Gyllene Tider - Kustvägen söderut
raden " sitt inte och vänta mina vänner för jag kommer aldrig hem igen " ,den är till mina abbonenter som väntat på mig på mornarna i många år.

Eurythmics - Sweet dreams
Jag kommer säkert att slippa mina mardrömmar nu när jag får sova ordentligt.

och så två tips från min svägerska :
Galenskaparna - Gôtt å leva det ska va gôtt å leva,annars kan det kvitta.
Japp,så sant, inte ska man vantrivas på jobbet.

Kenta - Just idag är jag stark Jag har väntat så länge på just den här dan och det är skönt att den äntligen kommer, ja den raden passar verkligen bra.

Tack så mycket för tipsen, jag tar gärna emot fler förslag på passande låtar om nån mer av mina läsare kommer på nåt.

2 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Låten med Agentha har jag på en gammal LP... hon var min stora idol när jag var ung en gång i tiden. Minns den texten väl. Grattis till Claes att han mår bättre igen. Du det tar tid att komma i takt med sömnen, vi kan vara trötta tillsammans idag. Mår smått illa...usch för att slå i huvudet.

maxell sa...

Det finns massor av låtar som du missat...

En riktig klassiker är i alla fall

Neil Young - Rockin' in the free world