fredag, oktober 01, 2010

Mitt nya glamourösa liv

Idag är första dagen på mitt nya liv som arbetslös,nä ursäkta, som författare menar jag ju :) Eller som min svägerska mailade till mig : Livsnjutare.
Jag sov 8 timmar, innan nån ringde fel och väckte mig, ja ja det var ändå dags att vakna då. Läste lite, ringde min mor, åt 2 Mcd cheeseburgare till lunch, jag hade använt våra 50 öringar på deras sista giltiga dag i går nämligen till att handla på Mcd. Jag kommer aldrig att glömma datumet 50 öringarna gick i graven,det var ett magiskt datum .
Till detta drack jag coca cola, jodå, jag ska gå ner i vikt,och jag ska vara nyttig, på måndag. Nu firar jag i dagarna 3 och äter och dricker vad jag vill, sen ska jag vara så nyttig så :)
Klädde mig i en tröja från Marks & Spencer, fint värre ska det vara ,hihi.
Följde Claes till vårdcentralen, sen åkte vi till stan och träffade Emma Wiklund !
Köpte en ansiktscreme ur hennes nya serie.



Efter det köpte jag en söt väska på Lagerhaus för 15 kr, plus en julklapp till min mor och så en biljett till Irma Schultz Keller och Kattis Ahlström, de kommer i november.
Claes och jag köpte salladsbuffé på Ica Gourmet och Bretonkex.
Så åkte vi hem åt några kex med ost, och sen njöt vi av salladen framför tvn, dagen till ära såg vi på filmen Taxi med Emma som tuff polis.


Sen har vi njutit av en god glass, hallonsorbet med stora chokladbitar.
Jag hade tänkt blogga så tangenterna ryker idag, men nu är jag rätt trött, ska skriva om Emma, sen ger jag upp för idag.
Tänker inte ställa till att vända på dygnet bara för att jag är ledig.
Jag har ändå inte riktigt fattat än att jag inte ska ut med tidningarna igen, det känns som påskdagen typ, jag jobbade ju 6 dar i veckan,även påskafton, julafton mm, och söndag går jag i kyrkan, så att jag får sova länge utan att behöva hasta iväg,det hände inte så ofta.

Inga kommentarer: