tisdag, oktober 12, 2010

Många planer på gång

Idag har jag städat badrumsskåpet,det behövdes verkligen,det var totalt kaos.
Så har jag varit på en halvtimmes promenad till Konsum och köpt en tidning, Your life, det är en ny tidning med intressanta artiklar, det är inte så ytligt som vanliga tidningar,utan mer ingående intervjuer.
Det är 11 sidor Emma Wiklund ! och 3 sidor Martina Haag och Denise Rudberg, man kan inte begära så mycket mer av en tidning.
Jag tog en extra omväg så jag fick mer motion och hann lyssna på lektion 36 i mandarin. Det tar annars max 16 minuter fram och tillbaks.
Det är ett otroligt svårt språk, jag hade hunit till 37 när jag gav upp och började om på 6, sen fick jag repetera 35 också häromdan när jag hann dit, hade det inte varit för att jag vet att det bara är 90 lektioner så hade jag gett upp,men jag ska kämpa mig igenom.
Nu ska jag snart laga till potatissallad, ett recept ur Paolo Robertos bok som vi köpte i lördags.
Visserligen fattas det 3 saker, men jag har 2 saker som är liknande,så det får bli som det blir, jag rapporterar senare hur det blev.


Så har jag skrivit en lista till ett kul projekt jag ska börja med, och sen ikväll ska jag skriva en text till en tidning, och göra några julkort.
Så det är inte på nåt sätt långtråkigt att vara fd tidningsbud, nuvarande författare :)
Jag läste på Aftonbladet idag om en student som lever på 2800 per månad," så får han ekonomin att gå ihop " wow, det verkar vara en artikel för mig tänkte jag, jag vill veta allt om sparsamhet och ekonomi.
Men när jag hade läst artikeln var jag besviken.
Han har en hyra på 3200 så han "äter aldrig ute – och tar alltid med sig matlåda till skolan. Kläderna handlar han på Myrorna och han köper nästan aldrig öl på krogen "

Jahaaaa, så han köper öl på krogen ibland, det är ju inte billigt har jag hört.
Äter nästan aldrig ute,det betyder också att han gör det ibland, jamen ??
Jodå,det finns en enkel förklaring : Han har en sambo att dela hyran med, och så har han sparade pengar, plus ett stipendie på 20 000 kr .
jamen då så, vad är det för bluff ?? varför skrivs det såna här artiklar om budget mm, när reportrarna inte fattar vad det innebär med budget och leva snålt, när jag var ensamstående så levde jag på 9350 (lön,barnbidrag, underhåll och bostadsbidrag )
och då har jag en villa som jag amorterar på, jag hade två bilar och en son dessutom, så snacka inte fuskbudget med mig, kan ingen tidning intervjua mig om hur man verkligen lever snålt, men ändå unnar sig en massa saker ;)

Inga kommentarer: