onsdag, oktober 06, 2010

Hummer mitt i veckan

Igår var vi till stan med diverse ärenden, bland annat ville jag hitta några köksdukar. Jag har slängt nästan alla mina på sistone för de var så slitna och hade hål och fläckar som inte gick bort. Jag har massor med dukar,men de är ju små söta att ha på byrån,eller större som passar på matsalsbordet,och vårt köksbord är ovanligt litet.


Det här var den enda jag hittade,men den är jag dess då nöjdare med.
30 kr på Returcentrum i Vännäsby,men den är faktiskt helt ny, tjock härlig kvalite.


Idag har vi ätit hummer till middag, det skulle ha stått på matsedeln i lördags, men ingen hade lust att obducera humrar då, men Claes förbarmade sig idag.
Det är ett så gott recept, jag ska dela med mig av det nån dag, det är bland annat lök, matlagningsgrädde och vitt vin.
Nu blev vi av med de två klumparna i frysen, tänk att hummer tar sån plats,när det är så litet man faktiskt äter på den, finns de att köpa lösa tro ? som kräftstjärt på burk .

Ikväll har jag simmat 700 meter, förra gången jag simmade så skrev jag aldrig upp det, så jag är uppe i 5100 meter hittils i år.
Jag hade med en bok och satt i bastun ungefär en kvart,så skönt.
Nu ska vi dra oss till kojs och sova gott, hoppas jag iallafall.
Claes hade nån mysko dröm inatt om en dammsugare, en påse salt och en blå groda, haha ibland undrar jag var alla mysko drömmar kommer ifrån.

Inga kommentarer: