söndag, oktober 24, 2010

ett möte med Di Leva

Idag har jag varit borta från bloggen hela dan, men jag har varit i kyrkan, 3 möten är det mellan 11 och 14, sen åkte jag för att möta Claes och se Thomas Di Leva.
När vi kom hem åt vi,och sen har jag mest suttit här och kollat på fotona och filmerna vi tog,och fnissat i min trötthet.
Jag är trött fast på ett skönt sätt,det ska bli väldigt skönt att lägga sig i sängen med en bok sen.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga att vi var på, ett föredrag, en konsert, en mediationsövning, eller en dialog.

Han satt på en barstol,vilket han inte var van vid, han fnissade varje gång han kravlade sig upp och ner, och det var några gånger för att ta mer te eller mer vatten.
Han tyckte att vattnet i Umeå är ovanligt gott.


Han sjöng 3 låtar sammanlagt bara, jag spelade in dem, ska ladda upp imorgon,
det tar sån lång tid att ladda upp och det slöar ner datorn,så jag gör det när jag inte ska sitta här på ett tag då, imorgon.

Vi var i Dragonskolans Aula, den som hälsade honom välkommen hade trott att det skulle blir fullsatt, det hade inte jag trott,för jag har då inte sett några annonser om att han skulle komma. Vi fick reda på det genom Di Levas facebooksida.
Vi var 27 st i publiken ! Det kostade 300 kr per person.

Det var på sätt och vis ett föredrag, han pratade om att vara närvarande i det man gör, vad är evighet osv, och folk fick ställa frågor som han besvarade.
Han sa bland annat att om nån är deppad så är det vanligt att de köper en tröja,och tror att allt ska bli bättre då,men det blir det oftast inte.
Man ska inte vänta på att man ska må bättre en annan dag, vill man göra en viss sak, så ska man inte tänka att man är deppad osv och att man ska vänta till en bätttre dag, utan bara sätta i gång och göra det,så glömmer man sina sorgsna tankar för ett tag,och sen är de kanske borta när man är klar med sin syssla.
En tant längst fram ställde frågor hela tiden, avbröt honom ,bara ropade rakt ut, han kom av sig och satt och fnissade ibland, det blev rätt komiskt.
Till slut sa hennes väninna : men det är väl inte bara DU som ska ställa frågor ??
Det tyckte jag blev ännu mer roligt.

Så var det meditationsövning också, i våras när vi träffade honom så lärde han mig en andningsövning som är så bra,den får mig att slappna av när jag blir orolig eller arg osv. Nu var det ungefär samma sak,fast längre och man skulle tänka sig att rummet badade i ljus osv.
Sen fick han plötsligt bråttom, sa att han hade bara 5 minuter kvar, för han skulle med flyget, han drack te och sa " det här är extranumret ,haha "
Så var det dags för autografskrivning, vi hade inte med blocken, vi har ju redan av honom, men Claes hade med 1 cd, 2 singlar och ett äldre promofoto som vi fick signerade.
Jag blev väldigt glad att Di Leva kände igen oss sen i våras, och frågade hur det hade gått för mig , så jag berättade att jag sagt upp mig från jobbet och mår mycket bättre nu, han gratulerade mig till ett klokt beslut.
Så fick jag en kram, sen skyndade han iväg med sin flickvän.
Åtminstone tror jag att hon är det, hon bar hans väska, och de passade bra ihop.

Inga kommentarer: