tisdag, september 21, 2010

Mia Törnblom

Idag har jag träffat en person som betyder mycket för mig.
Jag har läst hennes första 5 böcker, och ägde 4 av dem ,så nu köpte jag de sista två.
Jag var tyvärr inte närvarande på hennes föreläsning, det kostade 494 och det kändes inte som min prisklass, särskilt som vi nu kommer att få klara oss utan min lön ,jag kan ju ha tur att få ett jobb redan första veckan som arbetslös,men det kan ju också ta flera månader, så jag planerar,gör budget och snålar in på saker.
Men jag visste att hon skulle signera böcker efteråt,och det kändes viktigare att köpa de två böcker som fattades och få signerade än att betala in sig på föreläsningen.


Hon sprudlade av glädje och energi, än fast jag bara fick träffa henne några minuter så känner mig mig betydligt piggare än vad jag varit på sistone.

Jag blundade såklart, jag kan bara inte fatta hur folk gör som alltid håller upp ögonen när blixten kommer.
Jag berättade att hennes böcker har påverkat mig mycket och att hon är en del i att jag tagit beslutet att säga upp mig,och då sa hon att det var kul att höra, så sa hon den klassiska repliken : vad ska du göra sen då ?
jag sa att jag skulle gärna bli författare, och hon svarade : då ska du satsa på det, man ska arbeta med sånt man verkligen brinner för, då är det störst chans att lyckas.


De här två böckerna köpte jag för sammanlagt 420 kr, det är svårt att fota för det blänker så mycket i dem.
Jag hade också med mina andra 4 böcker som hon signerade, hon utbrast : men nu har du ju alla böckerna, då har du nog av mig för ett bra tag, haha.

Inga kommentarer: