tisdag, september 28, 2010

Full fart nu igen

Igår hann jag inte blogga, idag flaxar jag bara förbi.
Vi hade ca 55 traderauktioner som gick ut i helgen,det tar massor av tid att skicka vinnarmail, packa och posta saker. Det mesta var tv spel som Elis sorterat ut, rätt hemskt, han har fått dem av sin far, så det påverkar ju inte vår ekonomi,men ändå, själva tanken att dessa spel har kostat från 100 kr upp till 700 kr, och nu fick vi mellan 10 kr och 205 kr st för dem, det är ingen marknad alls för begagnade spel.
Men han får ju in en del pengar ändå för spel han tröttnat på,som bara tagit upp halva bokhyllan .
Så var vi till stan med min kära Opel idag, kolen i generatorn byttes för 762 kr, ja värre kostnader har jag ju varit med om när det gällt bilar.
Imorgon ska jag till tandläkaren, det blir nog betydligt dyrare är jag rädd.

I övrigt så lyssnar jag på på The final Countdown, med Europe.
Snart är det slut på att stiga upp mitt i natten, det känns skönt,men lite nostalgiskt också. Jaha,sista gången jag delar ut den här tidningen. sista gången jag kommer till den här brevlådan ,osv, 17 år på samma jobb är en lång tid.
Men man behöver sova,och jag har haft sömnbrist allt för länge nu.
Ja nu ska jag ju vara på jobbet om 4 timmar, så jag slutar gagga och kryper till kojs med en Kalle Anka pocket, imorgon ska jag skriva en lista på låtar som passar in på att byta jobb, få se om jag kanske kan få fler förslag av mina läsare än de 24 låtar jag hittils har på listan.

Inga kommentarer: