söndag, september 26, 2010

Är vintern här ?

Ja man kan ju undra, vi har bara 2,4 grader ute,och det luktar liksom vinter i luften, jag såg en bild på Aftonbladet ifrån Vemdalen, här hade det kommit 3 dm snö inatt, huuu ! Nog är det på tiden att jag slutar jobbet alltid.
Skulle det exempelvis bli fel på sprinklern inne på Ica så vatten skulle rinna i flera timmar,då skulle nån arbetsmiljögubbe stänga affären,men tidningsbudet ska vara ute i ösregn och snöstorm osv, ingen bryr sig om oss.
Men om några dar är jag inte tidningsbud längre, då är jag fri.
Vad är jag då ? arbetslös är ingen titel, eller som det numera heter : arbetssökande.
Är jag hemmafru kanske ? eller författare ? jag ska säga det sistnämnda, jag har ju skrivit en bok och har tre till på gång,nu kommer jag att få mer tid att äga mig åt mina böcker, det ser jag fram emot.
Två av dem är reseskildringar, en handlar om ekonomi :)

Idag har jag scrappat en sida och mailat in till en tävling, sorterat lite scrapsaker, läst, osv, och så varit i kyrkan som vanligt.
Söndagsskolan är riktigt spännande, vår lärare är så påläst att jag lär mig massor som man annars inte får fram bara av att läsa Bibeln, deras seder och bruk, och annat, det förklarar liknelser och symboler.

Den här veckan blir stressig,det är full fart, läkarbesök för Claes, tandläkarbesök för mig, och Opeln ska besöka verkstaden, plus diverse andra ärenden, men till helgen ska jag sova ut ordentligt, sen börjar mitt nya liv :)

1 kommentar:

Laura sa...

Uuh, vad kallt! :S Jag kommer nog att få en köldchock då jag åker tillbaks till Finland! :P

Vilka resor är det som du har skrivit reseskildringar om? Skulle vara intressant att läsa dem! Det är något som jag också drömmer om att göra någon gång!

Ha det bra!